Stránky

utorok 10. apríla 2012

Elkeles Simone – Perfect Chemistry

Dios mío! Nemám slov. Táto kniha sa mi nemôže páčiť… A predsa… Sánku mám niekde na podlahe a rozmýšľam, ako sa mi to mohlo stať. Námet nijak zvláštny, ani len nie je originálny a predsa je tu niečo, čo ma dostalo.  “Perfektná chémia“ , ktorá zafungovala na plnej čiare.

Nachádzame sa na predmestí  Chicaga na Fairfieldskej strednej škole, kde každý vie, kde má svoje miesto a kam patrí. Študenti sa delia do dvoch skupín. Bielych, ak pochádzajú zo severnej časti a mexičanov, ak sa narodili na juhu predmestia. Je spoločensky nepredstaviteľné, aby tieto dve rasy spolu komunikovali a už vôbec nie, aby sa spolu stýkali. Priznám sa, okamžite mi napadlo, že toto bude niečo staré a otrepané z filmov West Side Story, Pomáda, Romeo a Julia, alebo 10 dôvodov prečo Ťa nenávidím.

Brittany je typická maturantka z vyššej spoločenskej triedy, ktorá dostane všetko po čom zatúži. Je krásna, má dokonalú postavu, dokonalé vlasy, nechty, oblečenie, auto a rodičov. Alejandro „Alex“ Fuentes je pôvodom Mexičan, býva v malom dome s matkou a dvomi mladšími bratmi na juhu predmestia, je chudobný ako kostolná myš  a obaja chodia na rovnakú školu. Zo začiatku ma Brittany ničím nezaujala. Ako inak, je kapitánka roztlieskavačiek a chodí s kapitánom futbalového družstva.
Alex je členom zločineckého gangu, pre ktorý vymáha dlhy. A ešte je tu niečo, lepšie povedané niekto, kto ich spojí. Učiteľka chémie, ktorá má svojský systém v zasadacom poriadku a na jej hodinách ich posadí vedľa seba. Obaja sú prinútení spolu začať komunikovať a spolupracovať na projektoch.
Postupne sa o nich dozvedáme viac a zistíme, že Brittany nie je iba povrchná kráska, ktorej ide len o svoj imidž a natriasanie zadkom.  Alex zase nie je až tak skazený a primitívny gangster.
Pomaly, ako sa spoznávajú a robia si naprieky, sa na seba namotávajú, až kým obaja zistia, že jeden bez druhého nevedia existovať.
Aj my zistíme, že nič nie je dokonalé. Brittany má doma zo života peklo. Jej matka je psychicky labilná, otec, aby sa jej vyhýbal je stále v práci a je tu aj mentálne postihnutá staršia sestra, ktorú má nadovšetko rada a ktorú chcú rodičia poslať do ústavu. Alex je typický latino macho, ktorému sa nedá odolať. Jeho otec bol zločinec, ktorého zabili pri jednej prestrelke. Aby ochraňoval matku a bratov, je prinútený vstúpiť do toho istého gangu a pracovať pre veľkého bossa. Okrem toho opravuje autá v dielni svojho strýka a je prvý z rodiny, kto má možnosť zmaturovať. O ďalšom štúdiu už radšej ani nesníva, pre neho je maturitný ročník ako pre dôchodcu rozlúčkový večierok v práci.

Najväčšou záhadou pre mňa je, ako sa z tohto tuctového námetu podarilo spisovateľke napísať tak krásny príbeh. Je písaný z pohľadu oboch a máme dokonalý prehľad o pocitoch a myšlienkach aj Brittany aj Alexa.

V tomto románe je všetko: rozmaznané roztlieskavačky, latinsko-americký mačovia, boje medzi zločineckými gangmi, obchod z drogami, spoločenské predsudky, rodinné problémy, humor a samozrejme chémia, nie hocaká, priamo dokonalá.

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť