Stránky

nedeľa 22. apríla 2012

Thurman Rob – V temnotě

Vydavateľstvo: FANTOM Print, 2010
Detaily
  • 272 strán
  • brožovaná väzba
  • český jazyk
  • Séria Kal Leandros 1
Mezi námi žijí stvůry. Vždycky to tak bylo a vždycky to tak bude. Pokud si vzpomínám, vždycky jsem to věděl, tak jako vím, že já jsem jedna z nich… No, alespoň z poloviny určitě. Vítejte v New Yorku. Pod Brooklynským mostem žije trol, v Central Parku skřet a v podkrovním bytě na Upper East Side bydlí nádherná upírka – a to je jen špička ledovce. Většina lidí si samozřejmě nadpřirozené noční hemžení kolem sebe neuvědomuje, ale Kal Leandros je člověk jen napůl. Temný rodokmen jeho otce překypuje děsivými nočními můrami – a on a celá jeho rasa z jiného světa po Kalovi nemilosrdně jdou. Proč? Kal se raději nezdržuje na jednom místě tak dlouho, aby to zjistil. Jemu a jeho nevlastnímu bratru Nikovi se čtyři roky dařilo být o krok napřed, ale teď je Kalův otec opět našel. A Kal se brzy dozví, proč po něm touží, proč jej vždycky chtěli dostat: je totiž klíčem k rozpoutání pekla na zemi. Boj o Kalův život rozhodne o dalším osudu lidského světa…

Pre tento román som sa rozhodla na základe výborných ohlasov a recenzií. Ide o urban fantasy a tento žáner mám naozaj rada, tak som nezaváhala ani na minútu. Ide tu o dvoch bratov, Kalibanovi a Nikovi. Kaliban je na poly grendel, alebo démon, ktorého vychovala jeho ľudská matka, a posledné roky žije s bratom Nikom. Ich vzťah s matkou bol vždy na bode mrazu, vlastne ju obaja nenávideli. Mali ju iba za alkoholickú štetku. Posledné dva roky sú na úteku pred Kalovým otcom, alebo ostatnými grendelmi.
Žiaľ, sa nič viac o nich nedozvieme, nevieme prečo by chceli Kala chytiť a zabiť, prečo pred otcom vôbec utekajú. Dokonca to nevedia ani oni sami.

Začiatok je veľmi chaotický, treba si pri čítaní dávať pozor, inak sa dá ľahko stratiť. Možno bolo zle aj to, že som si k nemu sadla večer unavená, preto som často stratila niť a niektoré strany som musela viackrát prečítať. Nebolo mi jasné, kto sú tí grendeli, odkiaľ sa vzali, prečo pred nimi Kal uteká. Jasné bolo iba to, že jedným z nich je Kalov otec, čiže aj Kal je polovičným démonom.

Dej sa odohráva v New Yorku a Central park je plný príšer a nebezpečných tvorov. Žijú tu trolli, vlkolaci, ghouli, upíri a ľudia o nich nemajú ani potuchy. Kal je úplný paranoik, v každom vidí smrteľného nepriateľa a každého by najradšej zabil. Je úplne nesamostatný a vo všetkom je závislý od staršieho brata. Oni dvaja sú úplne odlišní. Kal sa snaží byť nezávislý, samostatný a vtipný, napriek tomu taký nie je. Nik je rozvážny, Kala neustále ochraňuje a stará sa oňho.

Okrem toho sa nič neudeje, je to veľká nuda. Tu mi prvýkrát napadlo, že túto knihu asi nedočítam. Napriek tomu som čítala ďalej a až niekde v polke knihy sa dozvieme, kto vlastne Kalov otec je a o čo sa snaží. Takže, viac ako polovicu knihy som musela prečítať, aby som zistila o čo tu vlastne ide a druhú polovicu, aby som zistila ako to autorka mieni ukončiť.

A teraz pozor, dozvieme sa, že pred tisíckami rokmi žili Ólfovia na Zemi, ale potom sa ľudia veľmi premnožili a démonov úplne  vytlačili. Preto hybrid Kal, má teraz otvoriť prechodovú bránu a Ólfovia znovu ovládnu svet. Haló! Toto je ten príbeh? O toto ide?? To je snáď zlý žart..

Ďalšie maličkosti: upíri nesajú krv, stačia im tabletky s obsahom železa!! Nie, tak toto je už na mňa príliš…Potom bojujú s obrovským trollom, pomaly prehrávajú a keď Kal príde o svoj meč, tak vytiahne pištoľ… Čože??? Serkajú sa s mečom keď majú strelnú zbraň?? Ježkove oči…

Spisovateľka chcela byť tak veľmi vtipná, že do každej vety tlačila nejké trápne hlášky a nakoniec to vtipné, ani len smiešne nebolo. Niekedy je proste menej viac…

Táto kniha je pre mňa obrovským sklamaním, nečudujem sa, že autorka mala problémy ju vôbec vydať a rad a radom ju odmietali. Našťastie som ju mala iba požičanú inak by som za ňu ľutovala každý cent.

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť