Stránky

pondelok 30. apríla 2012

Hamiltonová Laurell K. – AB01 – Provinilé slasti

Vydavateľstvo: Epocha, 2012
Séria: Lovec upírů (diel 1 z celkovo 19)
Detaily
  • 272 strán
  • pevná väzba
  • český jazyk

„Jmenuji se Anita Blakeová. Upíři mi říkají ,Popravčí‘. Jak jim říkám já, to se nedá reprodukovat. Od té doby, co nejvyšší soud přiřkl nemrtvým rovnoprávnost, si většina lidí myslí, že upíři jsou normální občané s tesáky. Ale já vím svoje. Viděla jsem jejich oběti. Sama mám jizvy…”

„Vím, kdo a co jsem. Jsem Popravčí. Já s upíry nechodím. Já je zabíjím.“

Týmto románom sa začína jeden veeeľmi dlhý príbeh o lovkyni upírov, ktorá si chtiac-nechtiac okolo seba hromadí chlapov rôznych druhov a ešte viac magických schopností. Neustále sa mení, posúva ďalej na veľkú radosť, alebo aj nešťastie svojich čitateľov. Ale to už som riadne odbočila od tejto prvej časti. Anita žije v St. Louis, je nekromanta, pre peniaze  oživuje zosnulých, aby sa pozostalí mohli spýtať napríklad otecka, ako to vlastne myslel s podelením dedičstva. Je oficiálne zamestnaná v spoločnosti Oživovatelia s.r.o.  Okrem toho, na veľký smútok jej šéfa, pracuje ako nezávislá poradkyňa polícii a expertka v riešení nadprirodzených otázok. Vo voľnom čase loví upírskych zločincov, ktorí ju poznajú ako obávaného kata. Táto práca sa jej značne komplikuje od doby, odkedy  sa upíri a kožomeniči verejne hlásia k svojej identite a majú svoje práva. Sú riadnymi občanmi spoločnosti, preto na ich popravu potrebuje oficiálny súdny príkaz. V tomto svete sú upíri chvala bohu skutočnými vyciciavačmi  ľudí a Anita sa nechtiac zamieša do vojny medzi nimi a záhadných vrážd. Takto sa dostane do upírskeho striptíz baru Provinilé slasti, ktorého majiteľom je sympaťák Jean-Claude. Pracuje tu niekoľko upírov, medzi nimi budúci kamaráti, ale aj starí nepriatelia. Spolu so Jean-Claudom navštívia veľmajsterku Nicolaos, upírskeho bossa St. Louis, kde sa Anita ani nestačí rozkukať a už ju chcú zabyť krysolaci. Počas vyšetrovania postupne spoznávame ďalšie postavy, najlepšiu kamarátku Ronnie, super nebezpečného nájomného vraha Edwarda, policajtov Dolpha a Zebrowskyho a ešte mnoho ďalších. Rafael, král krysolakov je zvláštny charakter, v celej sérií nás bude sprevádzať. Zo začiatku som si ho nevedela celkom dobre predstaviť, ale ku koncu som si ho celkom obľúbila.

Jean-Claude je zatiaľ len priemerný upír, fešáčik bez nejakej extra sily. Priťahuje ho Anitin odpor a tvrdohlavosť. Napriek Anitinmu vzdoru sa ju snaží k sebe pripútať.

No a na koniec moja obľúbená hrdinka Anita. Je úžasná, húževnatá tvrďaska, baba s guľami. Z každej strany sa ju snažia zabyť, ale ona je silná, ktorá sa len tak ľahko nedá a je odhodlaná bojovať až do úplného konca. Je nenapodobiteľná. Oživuje mŕtvych, zombie, pracuje s ghoulmi, zabíja v mene zákona a o mŕtvoly zakopáva doslova na každom rohu. Dokonale zapadá do tohto šialeného sveta. Tieto začiatočné diely sú o to lepšie, že sa dej sústreďuje hlavne na vyšetrovanie. Neriešia sa citové otázky, žiadna láska ani romantika, len vraždy. Zatiaľ je tu pomenej postáv, ale celkovo svet a prostredie sú už teraz dokonale postavené a vypracované.

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť