Stránky

štvrtok 12. apríla 2012

Zussak Markus – Zlodejka kníh


Vydavateľstvo: Ikar, 2010
Detaily
  • 480 strán
  • pevná s prebalom väzba
  • slovenský jazyk




 Toto je príbeh o malom dievčati, harmonikárovi, o niekoľkých fanatických nacistoch, o jednom židovskom boxerovi a o celkom slušnom počte krádeží. Tejto knihe som sa vyhýbala takmer rok. Bála som sa ju otvoriť. Obávala som sa pocitov, ktoré práve teraz prežívam. Dopredu som vedela, že to takto dopadne. Človek by si myslel, že o druhej svetovej vojne už bolo povedané a napísané všetko z každého uhľa pohľadov. Ale tento príbeh vás dostane a nie len raz a nie hoci ako. Dozvieme sa, aké to bolo byť Nemcom počas vojny. Byť Nemcom, ktorý sa nestotožňoval s názormi Hitlera. Byť nemcami, ktorí hladovali, nemali prácu, obávali sa o svoje domovy a rovnako sa obávali zverstiev SS ako Židia. Čo sa im stalo, ak verejne odmietli nasledovať krutú nacistickú ideológiu?
Hlavnými postavami sú Liesel, Hans, Rosa, Rudy, Max a rozprávačom je samotná Smrť. Nemám obľúbenca, rovnako mám rada všetkých, všetci si zaslúžili lepší život. Po celý čas, keď som tento príbeh čítala, som mala po tele zimomriavky a na posledné strany som už nevidela cez slzy. Myslím si, že by táto kniha mala byť povinným čítaním na školách, aby si všetci uvedomili, čo všetko berieme dnes ako samozrejmosť a čo je skutočná hodnota v živote. Nechtiac si človek prehodnotí svoj život a zistí, že problémy ktoré má, sú zanedbateľné oproti tým, ktorými zápasili obyvatelia Himmelstrasse dennodenne. Naše starosti sú smiešne oproti neopísateľným hrôzam, bolesti a utrpeniu, ktoré prežili ľudia počas vojny. Čo cítili obyčajní Nemci, keď po uliciach hnali na kosť vychudnutých Židov, často ich susedov do koncentráku v Dachau? Ako sa zachovali, keď im nejaký Žid zabúchal na dvere a žiadal o pomoc? Najväčším nepriateľom týchto ľudí neboli Židia, ale chudoba a beznádej. Pre deväťročnú Lisel je kradnutie kníh len pomôcka ako prežiť vojnu. Z tých kních predčítávala obyvateľom celej ulice počas bombardovaní ich domov. Jej prvou knihou ktorú v živote prečítala bola obyčajná príručka pre hrobárov. Pre ňu, to bol najväčší poklad na Svete.
Príbeh Zlodejky kníh je jedinečný, úžasný a smrteľný. Všetci sme si od prvej strany vedomí, že pred Smrťou niet úniku.
 


1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť