Stránky

pondelok 9. apríla 2012

Cashore Kristin – Výnimočná

Vydavateľstvo: Ediposs, 2009

Detaily

  • 411 strán
  • pevná s prebalom väzba
  • slovenský jazyk
Dej sa odohráva v krajine, kde sa rodia ľudia so zvláštnou schopnosťou, výnimočným obdarením. Ostatní sa ich boja, pohŕdajú nimi, alebo ich zneužívajú. Hlavná hrdinka románu Katsa bola obdarená schopnosťou, ktorou sama pohŕda. Je výnimočná v zabíjaní. Jej život ovládol strýko Randa, kráľ Middlensu. Mala zaňho vykonávať nekalú prácu, trestať, mučiť alebo zabíjať každého, kto sa mu znepáči. Keď sa prvý raz stretla s princom Poom, ktorý bol obdarený schopnosťou bojovať, nemala ani tušenie, ako sa zmení jej život. Nikdy by jej ani na um nezišlo, že sa stane jeho priateľkou. Nikdy by si ani nepomyslela, že sa dozvie celú pravdu o svojom výnimočnom nadaní, príšernom tajomstve, ktorým by dokázala zničiť všetkých sedem kráľovstiev.




Už na prvý pohľad ma oslovil obal. Je krásny a ešte k tomu je aj rovnaký ako originál. Mám rada ľudí so zvláštnymi schopnosťami, preto mi bolo hneď jasné, že túto knižku musím mať. Ide v nej o svet, v ktorom žijú ľudia s magickými schopnosťami. Vždy, keď sa narodí dieťa s odlišnou farbou očí, musí sa zaslať za kráľom a keď sa prejaví jeho výnimočnosť, on sám sa rozhodne, či ide o dôležitú a nápomocnú schopnosť, alebo nie. Akákoľvek schopnosť môže byť výnimočná, napríklad tanec, varenie, čítanie myšlienok, hovorenie naopak, alebo plávanie.
Aj hlavná hrdinka Katsa je jedna z tých zvláštnych bytostí, ktoré sa narodili takouto schopnosťou. Jej výnimočnosť, ktorá sa u nej prejavila v ôsmich rokoch je v zabíjaní. Bez problémov dokáže zabiť kohokoľvek hoci aj holými rukami. Tento “dar“ zneužíva jej strýko kráľ, v mene ktorého musí vykonávať  “spravodlivosť“ a trestať ľudí. Často aj nevinných.
Mnohí z panovníkov siedmich kráľovstiev sú krutí a utláčajú svojich poddaných. Proti tejto krutosti a nespravodlivosti sa vzbúri Katsa a s kamarátmi vytvoria tajný spolok.
Začína sa pravý, stredoveký fantasy príbeh na koňoch, s mečmi a napínavým dobrodružstvom. Málokedy čítam tento žáner, lebo nemám rada jednotvárne, dlhé opisy, koľko míľ najazdili a ako dlho im to trvalo, ale v tejto knižke mi to až tak nevadilo. Od prvej strany ma zaujal dej a síce som zo začiatku mala problémy si zapamätať, ktoré kráľovstvo sa kde presne nachádza, nakoniec som sa do toho dostala.
Katsu som si okamžite obľúbila, je ozajstná “badass“ hrdinka. Samotný príbeh je jednoduchý, miestami dosť predvídateľný a už míle dopredu som vedela čo sa udeje. Inokedy som mala pocit, že sa nič nedeje, len jazdíme a cestujeme, lezieme do kopca a dole z kopca, posledné kapitoly sa zbytočne natiahli, ale ku podivu mi to neprekážalo, kniha vôbec nič nestratila z hodnoty.
No a nakoniec princ Po: Napriek svojmu mladému veku je veľmi vyspelý. Jeho výnimočnosťou je schopnosť bojovať. Je milý a chápavý, dá sa ľahko obľúbiť. Jedno oko má zlaté, druhé strieborné a s veľkou pravdepodobnosťou by som ani ja nevedela od neho odtrhnúť zrak.
Román Výnimočná je o tom, ako sa z mladej tínedžerky stane silná, nezávislá a zodpovedná žena a to všetko je okorenené vzrušujúcou, romantickou láskou. Teším sa na pokračovanie s názvom Ohnivá aj napriek tomu, že v ňom vystupujú iné, nové postavy.


1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť