Stránky

nedeľa 15. apríla 2012

Collinsová Suzanne – Skúška ohňom

Vydavateľstvo: Ikar, 2010
Detaily
  • 272 strán
  • slovenský jazyk
Katniss a jej priateľ z Dvanásteho obvodu Peeta Mellark napriek nepriazni osudu prežili Hry o život a zvíťazili. Katniss sa vracia k rodine a k svojmu dávnemu priateľovi Galovi, doma však nič nie je také, ako si predstavovala. Gale si udržuje chladný odstup a Peeta sa k nej obrátil chrbtom. Medzi ľuďmi sa navyše šepká o vzbure proti Sídlu, ktorú mohli podnietiť práve oni dvaja s Peetom. Katniss na svoje zdesenie zisťuje, že nevedomky priliala olej do ohňa nespokojnosti, a teraz má strach, že ju nedokáže potlačiť. Najväčšmi ju trápi, že vôbec nemá istotu, či by to mala urobiť. Čím bližšie je Katnissina a Peetova návšteva obvodov, ktorú majú absolvovať v rámci turné víťazov, tým viac je v stávke. Ak sa im nepodarí presvedčiť obyvateľov Panemu, že sú do seba bláznivo zamilovaní, následky budú hrozivé.”




Sídlo zúri.
Sídlo žiada pomstu.
Sídlo chce vidieť krv.
Až teraz začína skutočný boj.
Katniss a Peeta sú výťazmi Hier o život, ich rodiny sú zachránení pred biedou a hladovaním. Oni dvaja, ale ešte nemajú pokoj. Čaká ich turné víťazov – návšteva obvodov – ktoré musia povinne absolvovať. Znovu sa ocitnú pred kamerami a očami verejnosti. Ale napriek všetkým zdvorilostiam, rozhovorom a oslavám sa niečo deje. Vo vzduchu visí napätie a medzi ľuďmi sa šušká o ďalšom povstaní. Do obvodov privelia ďalších strážcov a ploty na hraniciach sú opäť pod elektrickým prúdom. Platia nové, ešte prísnejšie pravidlá. Prezident Snow nežartuje. Jeho krutosť nepozná hranice. Túži po zábave. Je čas na nové hry. Tento krát, to ale budú Hry Víťazov…
Napriek tomu, že sa tento diel rozbieha pomalšie, o prekvapenia niet núdze. Bola som zvedavá, čo bude doma. Ako sa zachová Peeta a Gale? Podarí sa Katniss upratať svoje city a dokáže si vybrať? Bude to Peeta, alebo Gale? Ale láska bude musieť znova počkať a stiahnuť sa do úzadia. V obvodoch sa pripravujú na revolúciu a Katniss s Peetou sa nechtiac stanú symbolom slobody. Kým rozmýšľam nad tým, že aký sprostý systém je ten, ktorý môže ohroziť vzťah a činy dvoch pubertiakov, v Sídle sa už pripravuje nová aréna smrti, noví hráči, nové pravidlá. Nápaditosť a krvilačnosť tvorcov hier je nekonečná. Vyzerá to tak, že tento krát neprežije nikto. Nestačím sa spamätať a už sme v aréne a ja sa znova obávam o životy všetkých, ktorých som si obľúbila. A zrazu sa minuli strany. Čo sa to deje? Takto to sa niečo nemôže skončiť! Nenávidela som Collinsovú zato, ako to ukončila. Teraz mi už neostane nič iné, ako sa okamžite pustiť do záverečnej časti s názvom Drozdajka.


1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť