Stránky

pondelok 9. apríla 2012

Noviková Naomi–Temeraire1- Drak Jeho Veličenstva

Vydavateľstvo: Argo, 2007
Detaily
  • 260 strán
  • pevná väzba
  • český jazyk
V prvním dílu trilogie se líčí, jak loď anglického krále zajme francouzskou fregatu a uchvátí její cenný náklad, nevylíhlé dračí vejce. Osud kapitána Willa Laurence v tu chvíli nabere nový směr: stane se letcem a opatrovníkem vylíhlého draka pojmenovaného Temeraire. Mezi oběma se vyvine skutečné přátelství na život a na smrt. Draci totiž nejenže mluví jako lidé, ale stejně jako oni vládnou rozumem. Temerairova ušlechtilá povaha a rozum mu pomáhají čelit úskalím nejen v boji, ale především při překonávání překážek, které se jemu i jeho pánovi staví do cesty.


 Moje najobľúbenejšie pasáže boli keď Laurence Temeraireovi čítal knihy :)


Na túto knihu som natrafila úplne náhodou. Po upíroch a démonoch som mala chuť na niečo úplne odlišné. A v tom to prišlo. Draci. Nikdy pred tým som o nich nič nečítala, tak som si povedala, že do toho, nemáš čo stratiť. A vôbec som sa nesklamala. Doba Napoleona a jeho vojen je sama o sebe zaujímavá. Keď si však predstavíme, že sa nebojuje iba na súši, ale aj vo vzduchu na dračích chrbtoch, zábava a napätie je zaručené a pre mňa niečo úplne nové.
Keď sa kapitán lode Reliant, Will Laurence zmocní nepriateľskej, francúzskej lodi Amitié, ešte netuší ako sa jeho život zmení v základoch. V podpalubí nepriateľskej lode nájde čínske dračie vajce, ktoré je tesne pred vyliahnutím. Je to najväčší poklad, aký mohol pre svoju vlasť získať, zároveň to však znamená koniec jeho kariéry u námorníctva a po vyliahnutí draka aj prevelenie k “podradným“ vzdušným jednotkám.
Kapitán Laurence na chrbte Temerairea postupne získava skúsenosti vo vzdušných bojoch proti Napoleonovým flotilám a skúsenosti s výchovou draka. Temeraire je čínsky ríšsky drak, ktorý je veľmi vzácny a zriedkavý druh.
Veľmi sa mi páčilo, že draci vedia rozprávať, sú inteligentní, verní svojim pánom, pre ktorých sú ochotní obetovať aj svoj život. Bola som zvedavá ako sa vychovávajú draci. Niektoré druhy sú obrovské, majestátne, ostatné sú menšie, ale rýchlejšie, ďalšie sú zase farebné, smrtonosné,  každý si nájde toho svojho. Niektoré pasáže boli naozaj dojímavé, sem-tam aj nejaká tá slzička padla. Vždy som mala rada drakov, ani neviem prečo som o nich nečítala už dávnejšie.

Čo sa mi nepáčilo:


Občas sa mi zdal byť vzťah medzi pilotom a drakom prehnaný. Oslovovali sa ako keby boli milencami, vážne mi to pripadalo veľmi divné. Miestami ma trochu nudil detailný opis bojov a výcviku. Koniec knižky skrýva malé prekvapenie, ktoré mohlo byť trošku detailnejšie a farebnejšie.
Celkovo vzato, je to veľmi pekný príbeh o drakoch, ľuďoch a o vojne, ktorá nech je v ktoromkoľvek storočí a bojuje sa akýmkoľvek spôsobom, vždy je krutá a nezmyselná. Nenechám si ujsť pokračovanie názvom Nefritový trůn.



1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť