Stránky

pondelok 21. mája 2012

Mead Richelle – Sukuba2 – Na vrcholu

Vydavateľstvo: Domino, 2011
Séria: Sukuba (diel 2 z celkovo 3)
Detaily
  • 300 strán
  • brožovaná väzba
  • český jazyk
„Démoni jsou děsiví.“  „Jsou krutí a nemilosrdní, těší je bolest a utrpení a krátí si dlouhou chvíli týráním duší. Lžou, kradou a neplatí daně.“

Georgina bola na konci prvej časti (Trápení) prinútená uzavrieť veľmi nevýhodnú dohodu so svojim démonským šéfom. Za to, že Jerome roztržitému spisovateľovi Sethovi, ktorý je mimochodom do Georginy zamilovaný, nevymaže pamäť, sa Georgina na oplátku zaviaže, že si konečne začne plniť povinnosti sukuby a pravidelne bude kaziť a zvádzať duše nevinných smrteľníkov. Sľuby sa musia dodržiavať a Georgina sa vrhne do práce. Berie to dokonca tak vážne, že dostane od Horatia, druhého najvyššieho šéfa divízie Pekelných záležitostí, vyznamenanie za dosiahnuté vynikajúce výsledky a prekonanie predpísaných sukubých noriem za uplynulý štvrťrok. No páni! Aký začiatok? Skoro som sa zosypala z postele :) Vyznamenanie za zvádzanie, zatracovanie a kazenie ľudských duší!!

Georgina naďalej pracuje v kníhkupectve a jej navonok dokonalý vzťah so Sethom naďalej trvá. Alebo sa o to aspoň obaja so všetkých síl snažia. Gerogina si stále nie je istá svojimi citmi. Nevie či miluje Setha, jeho knihy, alebo predstavu, že on miluje ju.

V jeden krásny večer sa pred dverami objaví inkubus Bastien, Georginin starý, dobrý kamarát. Bol poverený dôležitou úlohou, zviezť Danu Daileyovú, predsedkyňu občianskeho združenia CPFV. Je to dokonalá dáma, manželka a matka. Aký by bol svet, keby bolo všetko ideálne? Preto ju treba skaziť a totálne znemožniť pred verejnosťou. Nikto to nevie lepšie zariadiť, ako skúsený a neodolateľný inkubus. Výborný nápad, lebo Dana síce navonok presadzuje rodinné hodnoty, vieru v boha a pomoc slabším, ale v skutočnosti je to pekná mrcha, ktorá uznáva len svoj názor a všetko odlišné sa snaží zničiť.

Po tomto výbornom začiatku nastane dlhokánske trápenie, ktoré potrvá takmer do konca knihy. Georgina sa trápi beznádejnou situáciu v ktorej sa nachádza so Sethom, Bastien sa trápi s Danou, ktorá jeho šarmu a zvádzaniu úspešne odoláva a Doug sa trápi kvôli drogám, ktorými ho zásobuje tajomný neznámy.
Mňa zase miestami ubíjala nuda a priehľadnosť celého príbehu. Mala som chuť poriadne zatriasť Bastienom, aby si už konečne uvedomil prečo u Dany neboduje a ako na ňu. Že by to skúsený inkubus neodhalil hneď na začiatku? Možno, keby nebol do seba tak zahľadený.

No a Doug? Pokojne sa mohol z tejto časti vynechať, bolo mi úplne jedno čo sa s ním stane, celá zápletka okolo drogy a neznámeho cudzinca bola nudná, predvídateľná a úplne zbytočná.

Georgina je nešťastná, so Sethom nemôžu mať plnohodnotný vzťah, všetci ju od neho odhovárajú. Napriek tomu sa ho drží zubami – nechtami. Seth, je zdá sa spokojný a vyrovnaný s touto situáciou a na všetko sa pozerá s nadhľadom. Tá jeho nekonfliktná a mierna povaha mi miestami poriadne liezla na nervy. Úprimne, ktorý chlap by toleroval svojej priateľke záťahy po baroch s kde kým. Bola by som radšej, keby si aj on občas kompenzoval svoje potreby s inými ženami a nežil v celibáte…

Mojim miláčikom naďalej ostáva anjel Carter, veľká škoda, že ho v tomto diely bolo tak málo. Je vtipný, charizmatický a na anjela celkom slušne skazený.

„Člověk by si myslel, že když se anděl potlouká se zaměstnanci zla, bude na ně mít dobrý vliv, ale občas se choval ještě hůř než my.“

Úprimne povedané, tento diel je v porovnaní s prvým veľmi slabý, Georgine a Sethovi držím palce aby našli spoločné riešenie na ich problém, som zvedavá či sa tak stane a to je dôvod prečo chcem prečítať aj tretie pokračovanie.

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť