Stránky

štvrtok 28. júna 2012

Larsson Stieg - Dievča, ktoré sa hralo s ohňom


Vydavateľstvo: Ikar, 2009
Séria: Millennium (diel 2 z celkovo 3)  
Detaily
  • 472 strán
  • pevná väzba
  • slovenský jazyk

V redakcii Millennia chystajú vydať knihu o obchode s bielym mäsom. Na prípade pracujú dvaja reportéri a chystajú sa odhaliť  pasákov a celú zločineckú bandu, ktorí tieto dievčatá, väčšinou cudzinky z východnej Európy vozia do Švédska. Sú to novodobé otrokyne, nútené k prostitúcii. Žiadny biznis by ale nebol, pokiaľ by nebol na ich služby dopyt. Medzi zozbieranými informáciami sú aj konkrétne mená vplyvných politikov, policajtov a podnikateľov, ktorí využívajú služby týchto dievčat. Ak by sa to prevalilo, bol by z toho obrovský škandál, preto som sa ani neprekvapila, keď týchto dvoch reportérov, skôr ako mohli svoju knihu dokončiť,  niekto chladnokrvne popravil.

Vražedná zbraň patrí Lisbethinmu poručníkovi, ktorého nájdu vo svojom byte, ako inak, zavraždeného. Na zbrani sú jej odtlačky prstov, preto sa z nej stane podozrivá z trojitej vraždy. Lisbethine fotografie sa okamžite objavia v médiách a začne sa celoštátne pátranie po tetovanom dievčati.

Samotná Lisbeth je na začiatku v zahraničí, kde si užíva peniaze získané v predchádzajúcej časti. O tom, že Millennium chystá mediálnu bombu, sa dozvie priamo z Mikaelovho počítača. Po tom, ako sa zapletie do vrážd jej nič iné neostane, ako si opäť očistiť svoje meno. V prvom rade však, musí ostať naživo...

Takže, naša stará dobrá dvojica Salanderová – Blomkvist riešia opäť rovnaký prípad, ale nezávisle od seba, každý na svojej línii. Kľúčom k vyriešeniu celej tejto zamotanej situácie je jedno meno. Zala. Kto to je a ako tento človek súvisí s Lisbeth? 

V tomto diely mi Lizbeth pripadala trošku zmenená. Dospelejšia. Už nie je taká uzavretá a pomaly začína niektorým ľuďom dôverovať. Veľa sa dozvieme aj o jej minulosti.

Rovnako, ako v prvej časti je vykreslenie postáv a celého deja veľmi podrobný. Vďaka tomu mi to pripadalo, akoby som čítala skutočný príbeh. Na nikoho sa nezabudlo. Svoju rolu tu zohrali politici, polícia, podsvetie, prostitútky, médiá a samozrejme moja obľúbená postava celej trilógie, geniálna Lisbeth.

Larsson bol bravúrny spisovateľ, mal neskutočný zmysel pre detaily a podrobnosti, ktoré do seba dokonale zapadajú. Koniec je neuveriteľne napínavý a prekvapivý, je dobré mať hneď po ruke tretie pokračovanie. Ak by Larsson ešte žil, určite by som k nemu mala pár slov ohľadne konca. Veď kto to kedy videl takto to ukončiť ?? :) O tomto románe by som vedela ešte veľa písať, ale bez spolierov sa to nedá, preto si ho radšej prečítajte.

p.s. Pomaly, ale iste zisťujem, že ma Švédsko ako krajina vôbec nepriťahuje. Nechcem tam ísť na dovolenku a už vôbec si neviem predstaviť tam žiť. Všetko mi tam pripadá strašne studené a úplne cudzie.

2 komentáre:

  1. Túto knihu som bez dychu práve dočítala. Ani som si neuvedomila, že má vyše 900 strán. "Skvelé" je slabé slovo. Jednoznačne je "hodná" svojho miesta v knižnici. Určite vrelo odporúčam. No treba začať od rovnako vynikajúceho 1. dielu, na ktorý 2. diel naväzuje. Kto váha nech sa nerozhoduje dlho. Nie je čo ľutovať pri kúpe tohoto diela.
    Lucia Lencsésová

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť