Stránky

sobota 1. septembra 2012

Majar M. T. - Hot Boys




Vydavateľstvo: Fantom Print, 2012
Detaily:
·                    463 strán
·                    elektronická kniha
·                    český jazyk




Ako som sa k nemu dostala:

Upútal ma na Goodreads a je na prvom mieste v predajnosti na Palmknihy.cz. Okrem toho, samotný obal je pastva pre oči, nedá sa prehliadnúť :)  Za menom M.T. Majar sa skrýva česká spisovateľka a tento román je jej prvotina. Zatiaľ bol vydaný iba v elektronickej forme.

O čo v ňom ide?

Chris Rainies, je 32 ročný finančný analytik, ktorý si po večeroch privyrába ako striptér v jednom Chicagskom nočnom klube. Práca striptéra ho už nebaví, túži po zmene a hlavne, po trvalom a uspokojivom vzťahu. 

Moje dojmy:

Tento román je plný krásnych a sexi chlapov. Všetky recenzie, ktoré som o ňom čítala boli viac než kladné, všetci  alebo skôr všetky, keďže ich písali najmä ženy  ho len chválili a boli z neho unesení. Možno, že je chyba vo mne, lebo ja som z neho až tak unesená nebola. Prečo? 

Začnime hneď u hlavného hrdinu, Chrisa. Má 32 rokov, výška 1,90m, prenikavé modré oči, krásna postava, neodolateľná tvárička, sexi jazva nad pravým obočím, dobrý pohyb, ženy naňho letia už od škôlky. Prvá bola pani učiteľka.  Pracuje v účtovníckej firme a po nociach sa vyzlieka v striptíz bare Red Wolf. Doteraz ho vyzliekanie bavilo, privyrobil si slušné prachy a mal toľko žien, koľko len fyzicky zvládol. A to je čo povedať, lebo apetít má skutočne veľký. Podľa Rogera z baru: 

„Jsi nejstarší, ale pořád máš nejhezčího ptáka.“

Aj od svojej šéfky dostal výhodnú ponuku:

„ Pak mi na firemním večírku řekla, že ze mě udelá svýho asistenta, když já párkrát do měsíce udělám jí“

No, a tento krásny a žiadaný chlap sa cíti byť starý! Táto predstava ho dokonca desí natoľko, že je v hlbokej depresii. To ako vážne? Ktorý 32 ročný chlap sa tak cíti?  Takže, máme dokonalého chlapa, ktorý túži po zmene vo svojom živote a hľadá aspoň som si to myslela ja skutočnú lásku.

V jeden večer, sa v bare objaví kolegyňa Chrisovej najvernejšej fanynky, Tara. A stane sa čo? Nezačne jačať a omdlievať z Chrisa a jeho predností a tým nášho krásavca poriadne nas nahnevá. Čo to má znamenať? Jeho kráse, o ktorej čítame doslova na každej strane predsa žiadna neodolá. Toto je urážka najväčšieho kalibra! Ako si to mohla dovoliť? Nepredstaviteľné! Chris je stále viac frustrovaný a keď mu na dvere zaklope susedka, s ktorou občas spáva, chytí úplný amok a poriadne ju ošu prakticky znásilní. Potom sa v ňom ohlási svedomie a týždeň sa ju snaží odprosiť v rôznych polohách :). Susedka je odprosená a Chris zase uspokojený spokojný. Je rád, keď si žena kvôli občasnému zasunutiu nerobí na neho hneď nárok. 

Pomaly sa dostávame do polovice románu a mne lezie Chris svojim samoľúbim, namysleným a sexistickým správaním poriadne na nervy. Beriem, že väčšina alebo skôr všetci chlapov rozmýšľa práve takto, lenže čítať o tom dokola na každej strane je po čase celkom otravné. Niekoľkokrát som ho chcela z čítačky vymazať. Mám rada romantiku, silných, drsných chlapov, z ktorých sa mi rozklepú kolená a aj tu som očakávala podobných.

Ale realita bola taká, že som dostala len nafúkaných svalnáčov, citujem:
 „ Tělo řeckýho boha a negativní test na IQ“.

 Je dosť pravdepodobné, že každý chlap rozmýšľa ako Chris,  našťastie nedokážeme čítať myšlienky, preto sa to nikdy nedozvieme, ale mňa to teda neskutočne dráždilo. Pre Boha, neberte mi všetky ilúzie o chlapoch!! :)

O Taru sa začal zaujímať len preto, lebo si ho nevšímala. Tara je fotografka, ktorá pred rokmi prežila skutočne otrasnú traumu. Myslíte si, že to Chrisa zaujímalo? Nie, kdeže! Miesto toho, aby si ju vypočul a viac sa o nej dozvedel, vyštartoval po nej, aby ju čo najskôr poriadne pret pomiloval. Veď kašlať nato, prečo sa práva tak ako sa správa, hlavne, aby si on užil. Tara berie Chrisa ako fešáka mimo jej ligu. Neverí, že by sa o ňu mohol úprimne zaujímať. A akú má pravdu!

„Proč teď ne? Kroutíš mi tu prdelkou a divíš se? Jestli mě neuspokojíš, normálně se vrhnu na Molly, uvidíš!“ řečnil jsem a nespoznával se.

Molly je Tarina jediná kamarátka...

„Dal sem jí (Tare) pusu, ze který sej í musely zaříznout kalhotky. Mrknul jsem vesele na Molly a šel si pro další pivo. Provázelo mě vzrušený šeptání a dva vlahý ženský pohledy. Jo, samolíbost má fakt tvý jméno, Rainesi. V tu chvíli mi to bylo jedno.“

Že som ani nepreháňala o jeho charaktere? :)

O Chrisovi treba vedieť ešte aj to, že je neskutočný zbabelec. Prachy za vyzliekanie sú mu dobré, hrá sa na tvrďáka, ale mamička sa o tom nikdy nesmie dozvedieť. Po istej udalosti sa rozhodne vziať si Taru domov a predstaviť ju rodičom. Oni si ju okamžite obľúbili a prijali.
A Chris? Vezme ju do svojho obľúbeného baru a v duchu si neustále spomína na svoje bývalé, ktorú kedy, kde a ako.... Tu som si povedala, že dočítam kapitolu a keď sa niečo neudeje, tak končím, nemám na to nervy.

Potom sa stala jedna náhoda, pri ktorej sa Chris krásne vyfarbil. Nechcem spoilerovať, preto musí stačiť toľko, že na Taru hnusne a dosť vulgárne vyletel. Až som zostala v miernom šoku. S mojim mužom sme spolu 17 rokov, ale nikdy, ani raz po mne takto nevybehol. Toto spraví len ten najväčší idiot.
  
Neskôr sa udeje pár zaujímavých zvratov a nakoniec sa všetko urovná a vysvetlí. Chris je stále krásavec, čo nám naďalej na každej strane pripomína už som na to nereagovala, aj keby bol pozlátený mi to je jedno. Ku koncu som sa začala naozaj dobre baviť na niektorých hláškach. Aj keď sa priznávam, že nie vždy na mňa pôsobili tí striptéri ako heterosexuáli. Mali síce silácke a oplzlé reči, ale nejak mi nepripadali dosť mužský. Občas som z nich mala pocit, akoby som sledovala perfektnú travesti show.

No a ten koniec? Chris podľa prvotnej reakcie opäť dokázal a utvrdil ma v tom, že z ďaleka nie je pripravený na skutočný a vážny vzťah o akom sníva od začiatku. Obdivujem Taru, že to s ním vydržala, lebo ja by som toho určite nebola schopná, ani ochotná...

Čo sa mi páčilo:

Veľmi dobre napísaný román. To, že sa nestotožňujem s hlavnou postavou, neznamená, že je to celé zlé. Chris je idiot, za čo on nemôže, lebo si ho autorka proste takého vymyslela. Veľmi sa mi páčili dialógy medzi postavami, výborný slang, kde sa žiadali nadávky tam aj boli, bolo to veľmi reálne, presne ako zo života. Veď kto už len doma rozpráva spisovne a vyberane? Tento román ma pobavil, pobúril a občas aj príjemne prekvapil, ale stačilo mi ho prečítať raz. Teraz sa už teším na ďalší román od tejto autorky, ktorý vyjde možno už koncom tohto roka.

10 komentárov:

  1. Naprosto výborná recenze,moc jsem se u ní pobavila,knížku se chystám brzy číst,jsem moc zvědavá.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, ďíky moc, verím, že sa ti táto kniha bude páčiť, ak ju berieš s nadhľadom, je veľmi vtipná a zábavná :)Mne liezol Chris neskutočne na nervy, ale nedalo mi to, bola som proste zvedavá ako to skončí :) Nikdy som nič podobné nečítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hrozně jsem se při čtení týhle recenze pobavila :D
    Sama jsem zrovna v půlce a v duchu se rozhoduju, jestli mám ten zbytek ještě přetrpět nebo to prostě vyhodit z okna (smazat). Na goodreads z toho recenzentky div neomdlívají, tak jsem ráda, že nejsem jediná, kdo se dívá i za Chrisovo pozlátko a jeho příslib vlhkých kalhotek ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jeej paráda, aj ja som rada, že máme rovnaký názor :) Presne tak, polovica knihy je zlomová, keď sa cez ňu dostaneš, už ju dočítaš :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Cha.
    Ano, byla jsem unesená. Líbil se mi styl psaní a jazyk. Dasha myslím vytýkala, že je v jedné větě koncovna spisovná i nespisovná. Já tak mluvím:-)
    Připadá si ve 32 starý? Jo, to se stává...vzpomínám jak můj bývalý manžel brečel u své matky, že je starý, protože je mu už 30...
    Chris, že je namyšlený? Já být jím tak jsem víc:-)
    Že nejsou oni chlapci až tak hetero? Třeba ne na 100%, i to se v životě stává.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonym jsem já - finka

      Odstrániť
    2. Já vím, že jsem v menšině, když řeknu, že mě to nenadchlo. Možná jsem jen po všech těch nadšených názorech očekávala něco víc. Ale tohle mi přijde, že si to přečtu a zapomenu. Nemělo to hloubku a na to jsem nebyla připravená.
      A ty koncovky jsem vytýkala, to je fakt :) Na jednu stranu oceňuju, že měla autorka odvahu se do něčeho takovýho pustit, dost tím riskovala. Ale nepřijde mi, že by to dotáhla až do konce. Štvalo mě, že každou chvilku mluví jinak. Ahh... je mi hrozně nepříjemný, když musím něco kritizovat, ale na češtinu jsem prostě pes :)

      Odstrániť
  6. Finka, ďík za koment, kniha sa mi v celku páčila, ale stále na nej cítim ženskú ruku. Chcem tým povedať, že keby ju napísal chlap, bola by ešte drsnejšia, vulgárnejšia, ale pre mňa vierohodnejšia :)Perfektné je, že koľko reakcií, toľko názorov na tú istú knihu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť