Stránky

utorok 4. septembra 2012

Vincent Rachel - Soul Screamers1 - My Soul to Take



Vydavateľstvo: Harlequin Teen, 2009

Detaily:

·          279 strán
·         papierová väzba
·         anglický jazyk



Kaylee Cavanaugh je 17 ročná tínedžerka. Študuje na strednej škole a má jednu veľmi dobrú kamarátku Emmu, s ktorou sú ako sestry. Žije si svoj bežný život, privyrába si predajom lístkov do kina a piatky večere sa chodí zabávať. Je to tuctové dievča, nevyniká ani krásou, ani v škole nepatrí medzi obľúbené žiačky. Má jeden dar, alebo skôr prekliatie. Vycíti, ak má v jej blízkosti niekto umrieť. Vtedy sa jej zovrie hrdlo a okrem kriku zo seba nemôže vydať žiaden iný zvuk. Táto schopnosť znie tak absurdne, že sa o nej doteraz nikomu nezverila. Okrem strýka, ktorý ju vychováva, ale ten ju vzal na psychiatriu a nejakú dobu bola pod liekmi.

V jeden večer, sa jej spolu s Emou podarí vkradnúť na diskotéku, kam by ich normálne kvôli veku nepustili. Stretne tam Nasha, spolužiaka zo školy, ktorý sa teší mimoriadne veľkej obľube medzi dievčatami. Ten, si ju až do dnešného dňa nikdy nevšímal, ale teraz sa s ňou zabáva a tancuje celý večer. Zdá sa, že táto noc je dokonalá a nič ju nemôže pokaziť.

V tom, Kaylee zazrie červenovlasé dievča, okolo ktorej sú divné, tmavé tiene. Nevie z nej odtrhnúť zrak a cíti, že niečo nie je v poriadku. Vie, že to dievča umrie. Kaylee chytá panika, chce sa jej kričať a vrieskať. Emma si toho všimne a spolu s Nashom ju odvedú na čerstvý vzduch. Vďaka Nashovi sa jej podarí ten záchvat rozdýchať, ale napriek tomu im povie o svojom podozrení. V nasledujúcich dvoch dňoch sa stanú ďalšie dve záhadné úmrtia. Pokaždé sú to krásne, mladé a zdravé dievčatá, ktorých čas na svete ešte rozhodne nevypršal. Kaylee sa spolu s Nashom rozhodnú túto záhadu vyriešiť a hlavne zistiť, ako môžu týmto úmrtiam zabrániť ....

Moje dojmy:

Na moje počudovanie, sa mi tento román páčil. Je to síce klasická YA fantasy, ale tentokrát s psychicky vyspelými ( primerane k ich veku ) charaktermi. Konečne mladé dievča, ktoré nemá depresiu z toho, že sa o ňu zaujíma sympatický a medzi dievčatami veľmi obľúbený chalan. Nepodozrieva ho na každom kroku z nevery a nespochybňuje jeho pocity voči nej. Proste si to užíva tak, ako sa to vyvíja a hotovo. Takisto neomdlieva pri prvom bozku a nehrá sa na netýkavku. Občas jej nejaké pochybnosti prebehnú hlavou, ale je to v rámci normy.

Nash je príjemný, sympatický chalan a podľa správania by som mu typovala viac ako 17 rokov. Ku Kaylee sa správa maximálne pozorne a všímavo.

Čo si najviac cením, že v tomto diely nebol žiadny otravný milostný mnohouhoľník :) Síce sa objavil Tod, ktorý sa mi zdal byť rovnako zaujímavý ako Nash, dokonca ešte záhadnejší a nebezpečnejší a je dosť pravdepodobné, že sa to v ďalších dieloch medzi nimi skomplikuje, ale s tým si momentálne nelámem hlavu :)

V tomto románe platí zásada niečo, za niečo. Rovnováha musí ostať zachovaná. Ak niekto unikne smrti, niekto iný miesto neho musí umrieť. Ten čo prežije, má len prepožičaný čas, ktorý tu môže stráviť. Čo to znamená? To sa dozviete, keď si to prečítate :)

Veľmi sa mi páčilo to, čím je Kaylee. Je Banshee – víla nariekania. Je to Írska mytologická bytosť a konečne niečo nové, čo tu ešte nebolo. Po upíroch a démonoch mi dobre padlo čítať aj o iných tvoroch :)

Čo sa mi nepáčilo:

Z jednej strany som chápala Kaylee, že chcela tým úmrtiam zabrániť, z druhej strany som nechápala, ako môže ísť do rizika, že pri tom sama zomrie? Bola okamžite ochotná umrieť kvôli cudzím ľuďom. Podľa mňa to bolo od nej veľmi idealistické a hlúpe.
 
Občas som si nemohla pomôcť a pripomínalo mi to rozprávku o popoluške:

  • Kaylee je polosirota
  • má rozmaznanú sesternicu Sophie, s ktorou si nerozumejú
  • Sophie má všetko čo chce, ona si na všetko musí zarobiť
  • nepríjemná macocha, v tomto prípade teta, ktorá je zahľadená len do seba
  • Nash je krásavec, ktorý si môže nájsť dievča akú chce a predsa si vyberie Kaylee
Okrem toho, som nepochopila, prečo a kedy sa do nej Nash zamiloval. Nikde nič a zrazu boli spolu.

A ešte jedna vec, naozaj nerozumiem tej poznámke z obálky, že fanúšikovia Twilightu ho budú milovať, keď našťastie,  tento román s ním nemá absolútne nič spoločné! Načo takéto blbosti vôbec vypisujú...

Odhliadnuc od týchto drobností, je to výborné čítanie a skvelý úvod do tejto série. 3***

2 komentáre:

  1. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť