Stránky

piatok 27. júla 2012

Trussoniová Danielle - Angelológia

Vydavateľstvo: Ikar, 2010
Detaily
  • 424 strán
  • pevná väzba
  • slovenský jazyk

Anotácia:
Sestra Evangelina bola ešte dievčatkom, keď ju otec zveril do opatery františkánskym sestrám adorácie na severe štátu New York. Ako dvadsaťtriročná objavila korešpondenciu z roku 1943 medzi nebohou matkou predstavenou kláštora sv. Rozáliou a svetoznámou filantropkou Abigail Rockefellerovou. Vďaka tomuto objavu sa Evangelina ponára do tajných dejín spred tisícročí: do prastarého konfliktu medzi Angelologickou spoločnosťou a desivo krásnymi potomkami anjelov a ľudí – nefilimami. Tieto kedysi mocné bytosti, ktoré nič nezastaví pred vojnou voči ľudstvu, aby v ňom rozvrátili dobro, sa zúfalo snažia zmocniť tajomstiev ukrytých v týchto listoch.

Takmer od počiatku ľudskej civilizácie sa nefilimovia – nezvyčajne vysoké bytosti so svetlou pokožkou – nepozorovane pohybovali v pozadí vplyvných osôb po celom svete. Ich konanie po celý čas potajomky sledovali generácie odborníkov na anjelov, angelológov, ktorí zasvätili celý svoj život, aby nefilimov zastavili. Toto ich poslanie neuniká drobnohľadu božskej nadprirodzenosti, ktoré číha zo všetkých kútov kláštora na rieke Hudson, kde žije Evangelina, preniká nevinný svet výskumu umenia a ukazuje architektonické skvosty Paríža a New Yorku v prekvapujúco novom svetle. Hlboko v útrobách bulharských hôr v priepasti ožarujú anjelskí predkovia nefilimov stalaktitové mreže svojho väzenia svetlom, ktoré je smrtiace a zároveň neodolateľné.

Evangelina postupne začína chápať prepojenie medzi týmito svetmi a listami, ktoré našla, aj svoju úlohu, ktorú má zohrať v tomto prastarom, znovu rozdúchanom konflikte, a spoznáva svoju parížsku starú mamu, jednu z významných angelologičiek, ktorá sa snaží zabrániť katastrofickej porážke v predvečer nového milénia.

Moje dojmy:

Nie je to zlá kniha. Na postavách sa mi najviac páčilo, že sú úplne odlišné, nie sú dve rovnaké. Spája ich iba jedna jediná vec: angelológia, čiže veda skúmajúca anjelov. Angelológovia sa nezaoberajú len anjelskou teóriou, ale aj tým, akú úlohu zohrávajú anjeli v histórii ľudstva. Postavy z tejto knihy venovali tejto vede celý svoj život.

Sestra Evangelina od detstva vyrastala v kláštore a do tohto  príbehu padla úplne nečakane. Stala sa z nej hlavná postava, na ktorej rozhodnutí stojí, alebo padá budúcnosť ľudstva a možno aj celého sveta. Je celkom sympatická a rozhodná. Postupne sa dozvedá podrobnosti o svojej rodine a minulosti. Napriek tomu, že jej doterajší život bol len o modlení a stereotypných povinnostiach v kláštore, okamžite sa prispôsobila novým podmienkam.

Percival Grigori – záhadný milionár, trpí nevyliečiteľnou chorobou a pomaly, ale isto v obrovských bolestiach umiera. V dôsledku choroby stráca zdravý rozum a mení sa na krutého šialenca.  Existuje liek na jeho chorobu, v podobe božského hudobného nástroja, ktorý je ukrytý na neznámom mieste. Práve Percival otvára tento príbeh, keď poverí mladého absolventa vysokej školy umenia, Verlaina, aby v jeho mene vypátral všetky dostupné informácie o svetoznámej mecenáške umenia Abigail Rockefellerovej, o ktorej predpokladá, že by mohla mať niečo spoločné s ukrytím tohto artefaktu.

Sestra Celestina – bývalá študentka angelológie, členka dôležitej angelologickej výpravy z čias druhej svetovej vojny. Táto výprava bola úspešná a preto je v ohrození života. Skrýva sa v kláštore a na sklonku života prezradí Evangeline tajomstvo, ktoré pozná len pár vyvolených a priamo súvisí s jej rodinou.

Dej je prepracovaný do úplných detailov a beží na rôznych líniách. Je vidieť, že si spisovateľka dala záležať a vyvalila na nás množstvo informácií o dejinách ľudstva, mytológie a výkladu Biblie. Možno práve toto je môj problém s týmto románom. Nekonečné opisy, preskakovanie z prítomnosti do minulosti a späť, z jedného miesta na druhé... Často ma to unavovalo a nudilo. Je v ňom množstvo nepodstatných informácií. Miestami som mala pocit, že sa chce rovnať románom od Dana Browna, ale žiaľ, je od neho na míle ďaleko. Celý príbeh je postavený iba z pohľadu angelológov a nefilimovia sú od začiatku odsudzovaní a zodpovední za všetok zla na Zemi. Akoby v nich nebola ani štipka dobra. Škoda. Rada by som sa pozrela na celú situáciu aj z ich pohľadu.

Zopár zaujímavých myšlienok z knihy:
Je možné, že všetky európske kráľovské rody pochádzajú od anjelov?
Sú králi a kráľovné nefilimovia?
Naozaj existujú nebeské hudobné nástroje, s liečebnou silou?
Kde sa nachádza Orfeova lýra?
Ježiš bol človek, alebo anjel? Je naozaj absurdné predpokladať, že v jeho žilách kolovala anjelská krv?

p.s.: Čo ak skutočne zúri vojna medzi nebom a zemou?

1 komentár:

  1. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť