Stránky

utorok 24. júla 2012

E L James_Fifty Shades of Grey


  "Why don't you like to be touched?"
- "Because I'm fifty shades of fucked-up, Anastasia” 


Anastasia (Ana)  Steele je čerstvá absolventka vysokej školy. Býva so spolužiačkou, budúcou novinárkou Kate. Keď Kate ochorie, Ana ju musí zastúpiť a urobiť rozhovor s Christianom Greyom, mladým a úspešným podnikateľom a miliardárom. Okamžite medzi nimi preletí iskra a odvtedy sa nemôžu od seba odtrhnúť. Má to iba jeden háčik. Napriek tomu, že Ana už má 21 rokov, nikdy nemala vážnu známosť a je ešte panna. Naopak Christian, je skúsený muž, ktorému žiadna žena neodolá. Ani Ana. Čím hlbšie ho však spoznáva, o to väčšie je jej zdesenie, keď zistí, že Christian má zvláštne sexuálne nároky a od svojej partnerky vyžaduje absolútnu poddanosť...

Ako som sa k tejto knihe dostala? Hovorí sa o nej úplne všade. Najviac však v spojení s Twillightom, preto som ju niekoľko mesiacov úspešne ignorovala. Predstava ďalšieho trblietajúceho sa, zženštelého chlapa typu Edward a neschopnej Belly ma úplne vydesila. Začiatkom júla som však išla s kamarátkou na dovolenku na Balatón a v rámci nákupov sme zašli aj do miestneho kníhkupectva. Bola v akcii 2+1 a tak som si povedala, že dobrá cena, no nekúp ju :)

Čo o nej povedať? Prvá pozitívna vec, Christian sa netrbliece :) Fakt mi odľahlo, ale okrem toho neviem čo si mám o tejto knihe myslieť. V prvom rade neviem, pre ktorú čitateľskú skupinu je písaná. Súmrak je pre násťročných pubertiakov, ktorých tento román skôr pobúri, než osloví. Dvadstaťroční, čiže Aniny rovesníci túžia po samostatnosti a nezávislosti, takýto vzťah z princípu odmietajú a moji rovesníci, čiže tridsať plus, sa pri čítaní tejto knihy skôr smejú a dobre sa zabávajú :)

Prečo?
V prvom rade je tu Ana. Na svoj vek je úplne neskúsená, nikdy nemala frajera. Neprejde ani pár metrov bez toho, aby sa nepotkla a nepadla. Citovo je nezrelá, zaujíma sa o ňu dokonalý chlap, ktorý je ochotný precestovať pol zemegule len aby s ňou strávil noc a ona neustále pochybuje o jeho citoch. Na začiatku je to v poriadku, ale ku koncu už je to skôr trápne. Napriek tomu je však normálnejšia a a sympatickejšia ako Bella.

Christian je na prvý pohľad dokonalý chlap. (má len 27 rokov) je neskutočne bohatý a úspešný. Môže si dovoliť všetko čo si zmyslí a ešte o niečo viac. Je tu ale jedna maličkosť. Má zvláštne sexuálne chute. Nie je schopný rovnocenného vzťahu, od svojej partnerky vyžaduje poddanosť a pokoru. Pri sexe rád používa rôzne pomôcky, biče, putá a svoju obľúbenú, šedú kravatu.

“There's a very fine line between pleasure and pain. They are two sides of the same coin, one not existing without the other.” 

Na začiatku som sa potešila, fajn BDSM, poďme nato, nečítala som veľa kníh na túto tému. O to väčšie bolo moje sklamanie, lebo takto som si to nepredstavovala. Christian niekoľkokrát zdôrazňoval, že nie je schopný sa milovať, len j...ť, napriek tomu šlo vždy o milovanie s poriadnou dávkou citov. Kvôli Ane bol okamžite ochotný zanedbávať svoju prácu a meniť svoje doterajšie zvyky.  Párkrát ma naozaj vydesil, nie preto, že občas Ane naložil, ale že ju neustále stopoval a prenasledoval. Pre mňa je desivá predstava chlapa, ktorý o mne všetko vie, zistí, vypátra a neustále mi je v pätách ako malé šteňa.

Isté je, že ja si takto dominantného chlapa s BDSM chúťkami nepredstavujem. Neustále som mala pred očami Vishousa z Bratrstva černé dýky. Dostať sa mu do rúk by som sa asi pototok... :) Ale Christian? Skôr som z neho mala pocit, že je to bohatý pubertiak, ktorý sám nevie čo vlastne chce. Jednoducho, som mu to neverila.

Dej sa mi akosi stratil. Postavy sa nikam neposúvali, nič prevratné a zaujímavé sa neudialo. Napriek tomu, sa mi táto kniha naozaj páčila. Najviac ma bavili tie e-maily. Pripomínali mi strednú školu a posielanie si zamilovaných listov pod lavicou :)

Tento román je ľahká, letná oddychovka, ktorá žiadne trvalé pocity a následky vo vás nezanechá. Teším sa na pokračovanie, dúfam, že sa Ana dokáže vyrovnať s Christianovými chúťkami a Christian sa konečne pochlapí a rozhodne kam vlastne patrí a čo vlastne od svojej partnerky chce.

“I still want more," I whisper. "I know," he says. "I'll try." I blink up at him, and he reliquishes my hand and pulls at my chin, releasing my trapped lip. "For you, Anastasia, I will try.” 


 p.s. “You have to kiss a lot of frogs before you find your prince”

1 komentár:

  1. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť