Stránky

nedeľa 8. júla 2012

Ilona Andrews_Kate Daniels1_Magie mrtvých


Vydavateľstvo: FANTOM Print, 2011
Séria: Kate Daniels (diel 1 z celkovo 3)  
Detaily
  • 256 strán
  • pevná s prebalom väzba
  • český jazyk

Táto kniha je prvá v sérii Kate Daniels a odohráva sa v Atlante. Všetko je obklopené mágiou a magickými vlnami, ktoré sa šíria nekontrolovane všade okolo. Tieto vlny majú obrovskú silu, dokážu vyradiť z prevádzky elektriku, alebo spôsobiť dopravný kolaps. Atlanta vyzerá ako po Apokalipse, mrakodrapy sú zrútené, miestami sú zničené celé ulice, všade samý betón a zrúcaniny.

Okrem ľudí, tu žijú rôzne tvory a ľudia s nadprirodzenými schopnosťami. Medzi ne patrí aj Kate Danielsová. Má 25 rokov, jej rodičia zomreli a ona po nich zdedila magické schopnosti. Po smrti rodičov ju vychovával Mystik, vlastným menom Greg, člen Rádu rytierov, ktorí udržiavajú poriadok medzi magickými tvormi. Kate však nepatrí do žiadneho rádu, ani spolku, pracuje na vlastnú päsť a najímajú ju na odstraňovanie rôznych “magických problémov“.
Žije sama a jedinú spoločnosť jej robí magický meč Zabíjač, ktorého musí pravidelne kŕmiť mäsom a krvou nepriateľa...

Jedného dňa, Grega niekto zavraždí a Kate nič iné neostane, ako navštíviť vodcu Rádu rytierov a požiadať ho o povolenie na vyšetrenie a odhalenie vraha. Vďaka tomu sa ocitne v strede mocenského boja medzi najsilnejšími magickými bytosťami. Všetci sú podozriví, všetci mali dostatočný motív na vraždu. Kate sa vydá po stopách dôkazov z miesta činu. Kto bude vrahom? Niekto so Smečky, alebo z Lidu? Z akého dôvodu zabili Mystika? Prečo niekto unáša mladé, ľudské dievčatá, ale aj upírov? A najdôležitejšia otázka: akú úlohu má vrah pre Kate v celom tomto zamotanom príbehu?

Teraz sa poďme sa pozrieť, kto to všetko v tej Atlante žije :)

Takže, sú tu ľudia, ale oni v tomto príbehu vystupujú skôr iba ako štatisti, nemajú žiadnu veľkú rolu.
O to väčšiu zohráva Smečka kožomeňcov. Patria do nej všetci zveroľudia, vlci, šakaly, levy, mačkovité šelmy a dokonca aj byvolodlak. Toto je prvá kniha, v ktorej sa spomína tento tvor a bolo to pre mňa príjemným osviežením a rozšírením zoznamu zveroľudí :) Každý druh má svojho alfu, ale podliehajú jednému hlavnému, Pánovi šeliem, Curranovi. Curran na seba môže vziať podobu akéhokoľvek zvieraťa. Okrem toho, že je mocný a silný, je aj vtipný, tým mojim obľúbeným sarkastickým humorom :)

Oproti zvierat stojí ako inak Lid, spolok nekromantov, ktorí riadia upírov. Ďalším prekvapením a pre mňa príjemnou zmenou je, že tu upíri vystupujú ako nesamostatné tvory, ktorých na diaľku mentálne riadia nekromanti. Nemajú žiadne práva, nie sú to svalnatí, neodolateľní krásavci, ale práve naopak odpudzujúce tvory, ktorým plynutie času na “kráse“ a schopnostiach len uberá.

A teraz niečo k hlavnej hrdinke Kate. Musím sa priznať, že túto knihu mám doma už dlhšiu dobu, ale stále som ju odsúvala bokom. Aj teraz som sa k nej dostala iba vďaka výzvy od Luc a Čítaniu na slepo. Asi som sa obávala, že to bude kópia Aniti Blake a kedže som voči nej zaujatá, mám ju rada, nikto sa jej nemôže rovnať. Pravda je, že som sa mýlila. Kate je naozaj podobná Anite, ale je rozumnejšia, menej panovačná a tvrdohlavá. Dokonca, je príjemnejšia ako ona. Ťažko sa mi to priznáva, ale je to tak. Kate oproti Anite viac rozmýšľa a uvažuje. Nejde bezhlavo do každej akcie. Pripadá mi dospelejšia a rozvážnejšia. Neviem aké bude pokračovanie, ale mňa Kate dostala a zapísala sa na môj zoznam obľúbených ženských postáv k Anite Blake a Lisbeth Salanderovej.

Čo sa mi páčilo:
Páčil sa mi tento svet, nevyspytateľné magické prúdenie a jej vplyv na okolie. Najskôr som ti to nevedela dobre predstaviť, rôzne dopravné prostriedky, zrúcaniny a do toho bežný život, ale rýchlo som si zvykla a ku koncu to bolo úplne prirodzené. Občas sa vyskytlo pár názvov pripomínajúcich ruštinu čo bolo fakt super :) Až neskôr som si prečítala niečo o autorke, ktorá sa narodila sa v bývalom Sovietskom zväze, takže aj toto do seba zapadá. Keďže sa dej odohráva v Atlante, rodnom meste Coca-Coly, ani tá nemôže z románu chýbať :)

Čo sa mi nepáčilo:
Samotnému príbehu nemám čo vytknúť, skôr mi prekážalo neustále sa opakujúce slovo odtušit. Skutočne, nachádza sa na každej strane, niekedy aj viackrát. Prekladateľ si mohol dať trošku záležať a občas miesto toho použiť iný výraz, napríklad odpovědět; odvětit; opáčit. (Tieto výrazy som našla v českom synonymickom slovníku.)

Napriek tomu, tejto knižke dávam 5*, v celku sa mi veľmi páčila, na všetky otázky som dostala uspokojivú odpoveď a žiadna nezostala otvorená. Rozsahovo bola akurátna. Nič jej nechýbalo a ničoho nebolo veľa. Hlavne, bola k veci, žiadne zbytočné vysvetľovanie a rozpisovanie. Bolo v nej všetko. Akcia, napätie, humor a trocha romantiky a iskrenia, ale naozaj iba toľko, aby to celé bolo ľahko okorenené a odľahčené. Kde mám pokračovanie? Sem s ním! :)

2 komentáre:

  1. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť