Stránky

nedeľa 19. augusta 2012

Ilona Andrews,Nalini Singh,Meljean Brook, Sharon Shinn - Angels of Darkness



Štyri poviedky od štyroch autoriek a jedna spoločná téma: anjeli. Tak túto knihu som si nemohla nechať ujsť. Hlavne preto, lebo Nalini Singh a Ilona Andrews patria medzi moje obľúbené spisovateľky a navyše som sa okamžite zaľúbila do nádhernej obálky. Kedže sa jedná o štyri rôzne poviedky, neviem ich ohodnotiť ako jeden celok. Preto som sa rozhodla, že ich zoradím podľa toho, ako sa mi páčili.

4. Meljean Brook - Ascension. Táto novela sa mi páčila najmenej. Našťastie, bola aj najkratšia. Do mesta Riverbend sa nasťahoval démon skazy. Marc je strážny anjel. Zomrel ako 16 ročný pri jednej prestrelke. Stal sa z neho bojovník s anjelskými schopnosťami a po storočnom výcviku sa vrátil na Zem, ako Strážca, aby ochraňoval ľudí pred Démonmi. Niekto, alebo niečo zabíja upírov a Marc sa snaží dolapiť vraha. Na pomoc mu prichádza jeho bývalá láska Radha. Celý príbeh je veľmi predvídateľný a nezáživný. Už pár hodín po prečítaní, som si nevedela spomenúť, o čo vlastne išlo. Iba jedna vec sa  mi páčila, Radhina schopnosť vytvárať ilúzie a optické klamy. Je možné, že Meljean Brook je dobrá a známa spisovateľka urban fantasy a paranormal romancí, ale v dohľadnej dobe nemám záujem o žiadnu jej ďalšiu knižku.

3. Sharon Shinn – Nocturne. Miestom ďalšieho príbehu je škola archanjela Gabriela. Anjeli sú všade prítomní, ľudia o nich vedia, vidia ich, ale nemajú ich príliš v láske. Komunikujú s nimi a slúžia im len preto, lebo sa ich boja. Moriah je chudobná sedliačka, pracujúca v školskej jedálni. V susedstve stojí tajuplný dom riaditeľky školy, o ktorom kolujú rôzne historky a strašidelné príbehy. Raz v noci, Moriah zazrie na streche domu neznámeho muža a rozhodne sa ho za každú cenu spoznať... Táto poviedka je o dosť lepšia, ako tá predchádzajúca. Celkom dobre sa číta napriek tomu, že opäť nejde o nič prevratné. Zvedavé dievča a zranený anjel. Postupne sa spoznávajú, začnú si dôverovať a nakoniec sa do seba zaľúbia. Všetko plynie pozvolna, postupne, žiadne vzrušenie, romantika alebo výrazné emócie. Pekná rozprávka, trošku detinská, ale jedenkrát sa dá prečítať.

2. Nalini Singh – Angel´s Wolf. Tu sa stala prekvapujúca vec. Do tejto knihy som sa pustila hlavne kvôli tejto spisovateľke. Bola som si na 100% istá, že práve jej poviedka bude najlepšia. Nimra je anjel, má povesť nebezpečnej a krutej a panovníčky. Všetci sa jej boja, preto nie je prekvapujúce, že sa ju niekto pokúsi zavraždiť. Preto k nej pridelia osobného strážcu, upíra Noela. Noel je veterán z elitnej jednotky archanjela Raphaela a pred verejnosťou vystupuje ako Nimrin nový milenec. V skutočnosti, jeho úlohou je nenápadne vypátrať atentátnika.  Táto poviedka je naozaj dobrá. Dokonca som si pri nej aj trošku poplakala. Nimra je milá a inteligentná, dá sa ľahko obľúbiť. Ani mi nebolo celkom jasné, prečo má takú zlú povesť. Noel je sympaťák, modrooký upír, ktorý sa postupne zotavuje z posledného zranenia, ktoré ho poznačilo aj fyzicky, ale hlavne psychicky. Páčila sa mi kombinácia anjela s upírom. Ich vzťah sa vyvíjal postupne, bez akýchkoľvek drám typu chcem ťa, ale si sa ťa nezaslúžim a podobne... Čo mi trošku chýbalo, bolo napätie. Nemala som pocit, že by bola Nimra naozaj v ohrození života, celá krimi zápletka bola dosť predvídateľná. Napriek tomu, táto poviedka je zo všetkých najucelenejšia a má najlepšie vypracované postavy. Nimra a Noel sú sympatická dvojica, o ktorej by som si rada prečítala celý román, nie len kratučkú poviedku.

1. A teraz, môj favorit: Ilona Andrews – Alphas: Origin. Táto novela ma dostala na plnej čiare. Akčný úvod, hlavnú hrdinku Karinu aj s jej dcérou unesú z motela. Preberie sa do neznámeho, paralelného sveta plného nebezpečných bytostí. Je obklopená démonmi, ktorým velí Lucas. Lucas trpí nevyliečiteľnou chorobou a aby úplne nezošalel, potrebuje piť špeciálnu krv, ktorá je veľmi vzácna. Ako inak, Karina má presne takú a tak jej nezostáva nič iné, ako sa Lucasovi podvoliť, inak ju čaká istá smrť. Musí brať ohľad aj na svoju dcéru, preto s Lucasom uzavrie dohodu: poskytne mu svoju krv za cenu, že Lucas bude jej dcéru ochraňovať pred nepriateľom... Úžasná poviedka, silné charaktery a dokonalý svet. Miestami som mala pocit, že čítam sci-fi. Dej je až do poslednej bodky napínavý a nepredvídateľný. Po celý čas som mala z Lucasa zmiešané pocity. Dlho som ho nevedela nikam zaradiť. Samozrejme, je úžasný chlap, silný bojovník a dokáže sa premeniť na vraždiacu beštiu. Lenže, okrem toho je úplne šialený a vždy jedná nepredvídateľne. No, a vo chvíli, kedy som si ho konečne zamilovala a zaradila ho medzi mojich obľúbencov, príbeh skončil. Opäť, úplne nečakane.... 

Takže, dve z noviel boli výborné, jedna spadá do kategórie ujde a štvrtá bola o poznanie slabšia. Celkovo túto knihu hodnotím na 3***, je to príjemné a zábavné čítanie.




4 komentáre:

  1. Už len kvoli Ilone Andrews si to musím prečítať. A ešte konbinácie anjela a upíra... wau s niečim takým som sa ešte nestretla :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) áno naozaj zaujímavá kombinácia,veľmi pekná a dojímavá novela, bude sa Ti páčiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť