Stránky

sobota 31. marca 2012

Benina – A boszorka fénye

Vydavateľstvo: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Počet strán: 486
Jazyk: Maďarský
Rok vydania: 2010
Claire White nie je obyčajná tínedžerka. Je čistokrvná čarodejnica, jedna z Posledných, ktorých žije na svete už len veľmi málo. Ich sila a schopnosti znamenajú hrozbu pre ľudí a aj samých seba, preto sú lovení  Žoldniermi, ktorí ich nemilosrdne zabíjajú. 18 ročná Claire sa len veľmi ťažko vyrovnáva s faktom, že je iná ako jej rovesníci. Ako dieťa prišla o rodičov a vychoval ju jej mentor a ochránca Gideon, ktorého počas jedného útoku zabije jeden z najkrvilačnejších Žoldnierov. Clairin život sa zrazu zmení v základoch. Jej hlboký smútok, samotu a depresiu naruší len príchod jedného zlovestného, záhadného chlapca.  Kellan Black je napoly démon, napoly čarodejník, je synom Gideona a bol pridelený ku Claire ako jej nový mentor. Claire je  zrazu nútená uvedomiť si čo v skutočnosti znamenajú priateľstvo, láska, zrada, nenávisť a hlavne si začať veriť v samú seba a magickej sile. Ale prečo je pre Kellana tak dôležité, aby si Claire uvedomila akú má obrovskú moc a chránil ju aj za cenu vlastného života?
Benina je nádejná maďarská spisovateľka a táto knižka je jej prvotina. Je to prvý diel trilógie o Claire a Kellanovi. Najskôr som váhala, či sa do nej vôbec pustiť, bola som voči nej veľmi skeptická. Recenzie na ňu ale boli kladné, tak som si povedala, že za pokus to stojí.
Základná myšlienka príbehu je celkom dobrá, sú tu ľudia, žoldnieri, čarodejníci, démoni a paralelné svety pospájané prechodovými bránami. Prvá polovica knižky sa mi páčila, ale potom…. Príbeh sa zbytočne natiahol, osobne by som niektoré časti úplne vynechala. Od druhej polovice sa mi hlavná hrdinka vyslovene sprotivila nelogickým konaním a uvažovaním. Dve hviezdičky sú za prvú polovicu knižky a za vedľajšie postavy, tie sa mi naozaj páčili. Hlavne Lin a Lucas.
Vyšlo už aj pokračovanie ( A Boszorka Démona ), ktoré si určite prečítam lebo som zvedavá ako sa to medzi Claire a Kellanom vyvinie, ale zatiaľ to veľmi nesúri.

1 komentár:

  1. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť