Stránky

pondelok 5. novembra 2012

Brown Dan - Digitálna pevnosť



Vydavateľstvo: Slovart, 2011

Detaily:
·         398 strán
·         pevná väzba
·         slovenský jazyk

Anotácia:
V americkom Národnom bezpečnostnom úrade vznikne v záujme boja proti organizovanému zločinu, mafii a terorizmu najvýkonnejší počítač na svete TRANSLTR. Jeho cieľom je dešifrovať elektronickú poštu sveta zločinu.
S touto predstavou nastúpi do úradu aj jeden z najlepších japonských kryptológov a expertov na počítače Ensei Tankado. Časom však zistí, že TRANSLTR dešifruje aj elektronickú poštu celkom nevinných ľudí. Odíde z úradu a začne proti nemu bojovať – vymyslí algoritmus, ktorým sa pokúsi nielen zneškodniť TRANSLTR, ale preniknúť aj do informačných trezorov Národného bezpečnostného úradu.
Hrozí prezradenie všetkých tajných informácií týkajúcich sa americkej vlády, tajných služieb, vývoja najnovších zbraní a priemyselných technológií...
Vedenie úradu na čele s veliteľom Strathmorom, hlavnou kryptologičkou Susan Fletcherovou a jej snúbencom Davidom Beckerom sa pustia zachraňovať informácie nedozernej hodnoty.

Moje dojmy:

Túto knihu som mala už veľmi dávno v pláne prečítať, ale akosi som sa k nej nikdy nedostala. Až teraz, vďaka meme Čítanie na slepo od Luc. 

Úvod je naozaj dobrý. Okamžite ma zaujalo prostredie, v ktorom sa odohráva dej. Kto by nechcel nahliadnuť do Úradu národnej bezpečnosti USA? Práve tu sa to celé odohráva, konkrétne na dešifrovacom oddelení. 

Susan Fletcherová je dešifrantka. Jej úlohou je rozlúštiť každý jeden zakódovaný odkaz, ktorý sa týka vlády, alebo bezpečnosti USA. Jej zamestnávateľom je NSA – najvplyvnejšia organizácia na svete. Úlohou NSA je chrániť komunikačné kanály vlády USA a sledovať tok informácií cudzích mocností. Majú na to vyvinutý špeciálny prístroj, TRANSLTR. Dokáže rozlúštiť akýkoľvek zakódovaný odkaz. Všetko funguje ako má až do dňa, kedy sa do dešifrovacieho stroja zadá nerozlúštiteľný  kód. 
Začne sa hra na mačku a myš a do prípadu sa zapoja najmocnejší predstavitelia úradu národnej bezpečnosti USA...

Nie je to zlá kniha. Je typická Brownovka, do detailu prepracovaná. Napriek tomu, je to prvá jeho kniha, ktorá sa mi nepáčila. Na môj vkus bola až veľmi detailná a od polovice som doslova odrátavala strany kedy už bude koniec. Najviac mi vadilo, ako Davidovi, ktorý je obyčajný civilista bez vojenských skúseností všetko vychádzalo. Nato, že je "iba" vysokoškolský profesor, správal sa ako trénovaný agent. 

Koniec je podľa mňa zbytočne naťahovaný, Brown dokáže všetko majstrovsky obkecať, ale teraz mi to skôr prekážalo. Ak by bola druhá polovica knihy o polovicu kratšia, páčila by sa mi omnoho viac.
Moje hodnotenie je na 2**, jedenkrát sa dá prečítať, ale druhýkrát ju čítať určite nebudem.

2 komentáre:

  1. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť