Stránky

pondelok 29. októbra 2012

Selfors Suzanne - Saving Juliet



Vydavateľstvo: Walker Childrens, 2008

Detaily:
·         256 strán
·         pevná väzba
·         anglický jazyk


Shakespeare bol génius. Napísal najznámejší príbeh lásky všetkých čias. Rómeo a Júlia – kto by ich nepoznal? Pre zakázanú lásku boli ochotní obetovať vlastný život... 

... ale naozaj to muselo skončiť tragédiou? Nemohli sa zachrániť? Nemohol im niekto vysvetliť, že v štrnástich sa zamilovať tak strašne moc, že po pár dňoch poznania sú ochotní jeden pre druhého umrieť nie je celkom v poriadku?

Ja osobne nemám rada tragédie a preto som rada, že som natrafila na túto knižku. Je mi úplne jasné, že sa teraz pán Shakespeare obracia v hrobe, ale keď ide o záchranu Júlie, ja som vždy za :)

Najskôr však musím povedať, že tento príbeh nie je tak celkom o Júlii a Rómeovi. V tomto príbehu je hlavnou hrdinkou Mimi Wallingfordová – pravnučka známej herečky Adelaide Wallingfordovej, ktorá bola zakladateľkou divadla Wallingford na Manhattane. V tomto divadle hrajú predovšetkým Shakespearove diela, aktuálne Rómea a Júliu. Júliu stvárňuje práve Mimi, ktorá je od malička vedená k herectvu a iný život ani nepozná. Nechodí do školy, študuje samostatne, má vlastného šoféra a nikto ju nepozná inak, ako pravnučku slávnej Adelaidy. 

Mimi však tento život nenapĺňa. Má 17 rokov, neznáša herectvo, chce študovať medicínu, bývať na internáte, odsťahovať sa z New Yorku a konečne začať randiť. Samozrejme, jej mama o tom nechce ani počuť. 

Troy Summer je vychádzajúca hviezda. Je šarmantný, úspešný a veľmi žiadaný herec. Každý večer randí s inou a hrá rolu Rómea. Ani pre Mimi nie je ľahostajný, ale kedže sa k nej správa odmerane a ľahostajne, ich vzťah je čisto profesionálny. 

Keď konečne nadíde deň posledného predstavenia, situácia v divadle sa tak vyhrotí, že sa vďaka magickému amuletu Mimi s Troyom ocitnú v roku 1594 a kde inde, ako vo Verone...

Majú na sebe dobové kostýmy, takže je jasné, že Mimi patrí ku Capuletovcom – ako Júliina sesternica – Mimi z Manhattanu a Troy patrí do rodiny Monteka.  Všetko sa pekne zamotá a začína šialené dobrodružstvo,  v ktorom musia naši hrdinovia v prvom rade prežiť,  nájsť cestu späť do súčasnosti a pokúsiť sa zachrániť Rómea a Júliu. 

Rómeo je v hlbokej depresii. Je nešťastne zamilovaný do Rosy, dievčaťa, ktorá si zvolila život rádovej sestry. 

Júlia má iba štrnásť rokov a už ju chcú vydať za bohatého šľachtica Parisa. Ona sa proti tomu bráni, chce sa  stať herečkou a cestovať po svete. K tomu však potrebuje peniaze. Ako jej môže Mimi pomôcť? Ak sa bude držať pôvodného scenára, Júlia umrie. Ak nie, bude sa musieť vydať proti svojej vôle. Rómeo o novej známosti nechce ani počuť a Troya vážne zraní Tybalt, Júliin bratranec. 

Nikto nechýba, svoju rolu tu majú všetci -  pani Kapuletová, Júliina dojka, Paris, Tybalt, Merkucio, Benvolio a ako inak, nechýba ani otec Lorenzo. Celý príbeh je neskutočne svieži, plný humoru, nečakaných zvratov a komplikácií. 

Ak chcete vedieť, ako toto šialenstvo skončí, prečítajte si to, naozaj to stojí zato. Ja som sa celý čas výborne bavila a nahlas smiala. Mimi a Júlia majú veľmi podobné životy, len Júlia v 16 storočí a Mimi v dnešnom svete. A ten koniec, je dokonalý :)

2 komentáre:

  1. Pozor! Ak niekoho milujete a záleží vám na tejto osobe, urobíte všetko pre to, aby ste s touto osobou boli, som Raymond, moja bývalá priateľka, milujem ju tak veľmi, keď sme sa rozišli, nikdy na ňu neprestanem myslieť, musím niečo urobiť aby som ju získal späť, to bolo, keď som začal čítať články o tom, ako získať späť milenku, videl som článok, ktorý hovoril o ADELEKE OBA a o tom, koľkým ľuďom pomohol priviesť späť jeho milenku, kontaktoval som ADELEKE OBA na WhatsApp, všetko som vysvetlil ho a čaroval na moju bývalú priateľku, ktorá mi v ten istý deň zavolala a začala ma prosiť, a dnes sme opäť spolu, miluje ma a chichoce sa mi viac ako predtým a čoskoro sa vezmeme, kontaktujte ADELEKE OBA dnes na WhatsApp čísle +27740386124 alebo mu môžete poslať e-mail; aoba5019@gmail.com ... Je to najlepšie kúzlo, ktoré môžete kontaktovať o pomoc, vďaka neskôr

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dr Adeleke je africký vúdú kňaz a mocný kúzelník lásky. S veľkou úctou a cťou skutočný čarodejník čarovania Dr. Adeleke, ktorý priviedol späť moju priateľku po boji, ktorý som s ňou mal. Videl som rôzne svedectvá o tom, ako Dr. Adeleke pomôcť toľkým ľuďom získať späť svojich partnerov. Kontaktujem doktora Adelekeho kvôli milostnému kúzlu a ubezpečil ma, že dostanem svojho partnera späť do 24 hodín, kedy boli kúzla vrhnuté. Len čo povedal, moja žena sa vrátila a prosila o odpustenie. všetko ďakujem skvelému človeku Dr. Adeleke, takže moja rada je pre vás všetkých, ktorí majú rovnaký problém, kontaktovať ho prostredníctvom EMAILU: aoba5019@gmail.com
    Whats-App: +27740386124

    OdpovedaťOdstrániť